W tym miejscu znajdziesz więcej szczegółów o automatycznej windykacji.
Może być wiele rozmaitych powodów, dlaczego klienci nie płacą w terminie za zrealizowaną usługę. Problem z nieopłaconymi należnościami mają zarówno właściciele firm, którzy oferują usługi B2B, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności ukierunkowanym na osoby prywatne.
Windykacja polubowna – regularne przypominanie o obowiązku wniesienia opłaty
Wierzyciel jest uprawniony do dochodzenia swojej własności poprzez windykację. Choć określenie to wielu osobom niedobrze się kojarzy, a w rzeczywistości oznacza to procedurę w ramach której wszczyna się wobec dłużnika szereg działań dopuszczone w aktualnych aktach prawnych. Działania te zmierzają do wyegzekwowania spłaty zaległości. To tak zwana windykacja polubowna, innymi słowy systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. O ile taka forma dochodzenia należności nie zadziała, dalszą opcją jest windykacja sądowa. Jeżeli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset kontrahentów i każdego miesiąca wypisuje podobną liczbę paragonów i faktur, niebezpieczeństwo, iż jakaś część opłat nie będzie przelana w wyznaczonym czasie na ogół rośnie. W uporządkowaniu całego procesu księgowania wpłat pomoże polska aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje również opcją prowadzenia automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – popraw terminowość wpłat u swoich klientów
Aplikacja Flobo nie tylko sprawdza, czy na konto bankowe wpłynęła płatność od klienta, ale w razie wykrycia jej braku w wyznaczonym terminie, inicjuje ona proces przypominania o konieczności zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca korzystający z Flobo może dodać własne harmonogramy czynności wszczynanych wobec nie płacących klientów, wyznaczając m.in. przerwy pomiędzy wiadomościami z upomnieniem. Przypomnienie o zbliżającym się terminie płatności za fakturę delegowana jest z aplikacji dodatkowo przed jego upływem do tych kontrahentów, którzy w ciągu poprzedniego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu lub którzy nie opłacili faktury w terminie w ostatnim miesiącu. Jeśli upomnienia nie przyniosą skutków, następnymi etapami automatycznej windykacji podejmowanymi przez robota Flobo jest przesłanie noty księgowej w wysokości 40 €, a później zgłoszenie informacji o zadłużeniu do BIG. Na końcu, gdy wypunktowane wyżej kroki nie przyniosą pożądanego efektu, aplikacja przekaże informacje o dłużniku do e-sądu.
Zastosowanie aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na nadzorowanie przychodzących przelewów, a po pewnym okresie przynosi również ogromną poprawę terminowości u kontrahentów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]