Przedsiębiorstwa lub właściciele witryn internetowych, którzy pragną, aby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie działań . Nie mając kwalifikacji w problematyce SEO i nie śledząc na bieżąco informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzecia metoda to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wydzielone na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że obok speców od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kreatywnego pisania i programowania służące merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Postaw na transparentną i pewną firmę SEO
Polskich agencji SEO jest co niemiara. Co wziąć pod uwagę w toku poszukiwań podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERP? Radzimy wybrać firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych czy reklamowych, z każdym rokiem się zwiększa, co nie zawsze gwarantuje należytą jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, aby przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała i z jakimi trudnościami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie zadań na nadchodzące miesiące, jak również przesyła sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.
Inna istotna kwestia to personalizacja oferty i dostrojenie strategii prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o pomocnicze dane o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się wyszukać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych przedtem działaniach SEO oraz o najistotniejszych dla klienta usługach bądź artykułach, które potrzebuje wypromować.
Jaki system rozliczeń z agencją SEO jest najlepszy?
Nieufnie warto potraktować firmy SEO, które oferują typ współpracy z opłatą za wypracowany efekt. W takim modelu klient płaci agencji SEO dopiero wówczas, kiedy frazy kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników czy też do Top5). To nadal stosunkowo popularny model rozliczeń, lecz niesie ze sobą spore zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczne rezultaty przy pomocy łamania zasad ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, zatem solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby przeprowadzić dogłębny audyt SEO, a w następnej kolejności wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.
Siedziba firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]